Friday, November 18, 2011



Salam hari Jumaat penghulu segala hari :)
Aku mengalir bagaikan air…
Mencari ketenangan di manapun dia berjalan..
AKu terapung atas permukaan hidupku…
Yang tenang dan kadang berombak..
Meskipun aku slalu terombang-ambing…
Bagaikan biduk yang terhempas badai…
Namun kusedari semuanya hanya gerakan….
Agar aku berusaha menjadi yang terbaik…
Bagi orang lain dan siapa jua yang memandangku..
Akulah manusia biasa yang mencuba sempurna…
Hanya dengan berkata-kata dan menuliskannya…
Kurasakan bangga tlah membuat orang lain bahagia..
Cinta, duka, kecewa, perasaan, sahabat…
Oh semuanya tlah mewarnai jiwaku yang sesak…
Aku kembali semua kepada takdir yang kuasa..
Yang buatkan jalan lebar membentang di depan…
Hingga nestapa aku terjatuh suatu ketika..
Kalian membangkitkan aku di atas karang…
Ya… kalian, sahabatku, yang jauh dan dekat…
Warna abadi yang memberi kesan indah di hati…
Mengalir bersama-sama mengitari sungai mimpi.


0 0 sedang membebel: