Tuesday, December 25, 2012


Kalau kau suka dia, bagitahu dia bro !


Ada orang tnye aku, acane nk bgtahu someone yg kita admire bahawa kita jatuh hati pada dia? Well, weh awat tnya aku? Hang engat aku terer sgt bab lovey- dovey- monkey- donkey- kookie oppa. Ehh apa yg aku merepek neh =.=' Frankly, aku tatau hape. Yang aku tau aku suka dia. Again =.=

Aku spesies manusia yang taktahu acane nak confess feeling aku dekat someone. Aku just mengharapkan yang dia suka aku balik, dan dia sendiri yang akan confess bahawa dia pun suka aku jugak. And luckily this thing happened to me :)


Mengharap someone yang kita suka, suka dekat kita balik, posibiliti untuk berjaya amatlah rendah. Lebih-lebih lagi kau suka dekat someone yang tak pernah tau akan kewujudan kau, yang tak perasan langsung kelibat kau dalam kalangan ramai orang. Harapan jelah kiranya neh.Jadi takan kau nak stay doing nothing then and then tak lama lepas tu someone else come out, and take him/her  from youu. You might say, okay maybe s/he not my Mr/Mrs Right. Babe, kau tak try pun luahkan perasaan kat dia. So, still got a chance kan?

Telling someone that you have feelings towards them, it seems hard. Acane nak bgtahu neh? Guane guane? First thing you gotta be strong. Yelah mana tahu dah confess nanti dia tolak pulok. Kita tak boleh nak paksa orang yang kita suka, suka kita balik. Bagi aku the simplest way untuk bgtahu dia yang kau suka dia; you go get him/her alone and just tell him/her that you love him/her. As easy as that. Tapi kau serius kena kuat, takut-takut dia tolak kau on the spot.

Malu nak cakap face to face? Wehh sekarang kan zaman teknologi maklumat tengah mencapai perkembangan yang dasyat, go search dia punya Twitter ke Facebook ke bbpin ke Skype ke or maybe nombor telefon dia, boleh Whatsapp, boleh berviber so takdelah malu sangat if dia reject. Takpun kau cari ejen bagilah upah sikit tolong bgtahu that person yang kau syiok dekat dia. 




Bagi surat? Hemm tapi ayat boleh tolonglah jangan jiwang sangat. Geli geleman baca tau tak. Lagi kalau guna ayat hiperbola bagai yang eyuww eyuww eyarkss. Boleh pengsan baca tau tak. harhar. Kalau surat tu jatuh ke tangan orang lain, dah kena nganjing tak memasal. Tak payah surat pun takpe. Bagi notes tiap-tiap hari kat dia, kirim gula-gula yang sama tiap-tiap hari. Auwww shuwitnyeee! Then one day, kau tak payah bagi lagi. If dia tertanya tanya kenapa kau tak bagi lagi, thats mean dia ada hati kat kau. Kalau takde buat apa dia nak ambik tahu. Kan?

Apa kata kau jumpa parents dia, bgtahu yang kau suka anak dia? This one, berani tak? Orang kata kalau nak ambik hati someone, kita kenalah ambik hati mak bapak dia dulu. Hehe. So, inilah caranya. Cara lain? Hemm. Aku dah tak dapat fikir lagi dah wehh. Kering dah idea. Ni yang simple, tak payah nak hardcore sangat lah kan. Why don't you search it urself?

Aku sebagai perempuan tak dapat nak detect lelaki yang aku suka tu suka aku balik ke tak kalau dia sendiri tak cakap kan. Memanglah dia sweet gila dekat kita, tapi hey is he do really like me? Karang syiok sendiri pulok. That feeling bila dapat tahu orang yang kita suka just playing around je, takde hati pun kat kita, rasa macam nak campak orang tu dari bangunan 50 tingkat pun ada. Eh? So better guys, kalau kau tak suka satu perempuan neh, boleh tak jangan nak mengayat sangat, jangan nak take care sangat. Perempuan neh senang tersentuh hatinya, senang terharu. Kalau kau tak suka dia, please jangan nak buat dia jatuh hati pada kau.


Kalau kau suka dia, bagitahu dia weh !
Kbaii !
Via sheisgadisbunga :)



0 0 sedang membebel: