Wednesday, May 30, 2012

Lepaskan; dan Redha


Girl : Awak..kalau tiba2 satu hari nanti ada orang merampas saya dari awak, apa yang akan awak lakukan??
Boy : Saya bersedia untuk MELEPASKAN . . .
Girl : Semudah itu ? ?
Boy : Sebab saya percaya jika awak adalah JODOH yang telah Allah takdirkan untuk saya, pasti awak akan kembali pada saya sekalipun awk tiada lagi disisi saya . . . ♥

P/S : Jangan seksa diri kerana CINTA . . Belajar melepaskan adalah lebih baik dari terus menyimpan perasaan terhadap mereka yang kini sudah menjadi hak orang lain . .Percayalah pada takdir dari Illahi..Jika dia bukan milikmu,pasti Allah akan gantikan dengan pemilik cinta yang terbaik lagi...InsyaAllah..


Assalamualaikum.

Kenapa, tiba tiba, hari ini? Lain. Tak sekuat mulut mengatakan, tak se Redha hati yang menginginkan.

Teringat.

Tarikh ke 30 dalam bulan ini. Mungkin.


Ternyata, setiap yang berlaku akan ada hikmahnya. Setiap perasaan kecewa dan sedih, akan ada bahagianya.


Bila rasa kehilangan sesuatu, jangan meratapi. Tanamkan redha dalam hati. Lepaskan. Terima ketentuan Allah. Terima takdir Allah. InsyaAllah, ketenangan akan ada.



Tapi, kadang-kadang, hati juga lemah. Kalah. Bila teringat.



Ya Allah, kurniakanlah aku hati yang redha dengan ketentuanMu.. Bahagiakanlah mereka di sekelilingku. Dia dan dia, juga semua hambaMu.. Ameen..

3 0 sedang membebel:

Unknown said...

Percayalah pada takdir dari Illahi..Jika dia bukan milikmu,pasti Allah akan gantikan dengan pemilik cinta yang terbaik lagi...InsyaAllah..

sy suke ayat ni..hehe
keep it up~

elummu said...

hehe.. thanks :)

ukhti_Atirah said...

Sesuatu yang indah itu perlulah disusuli dengan pengorbanan. Kene yakin dengan Allah. Menulis sebegini sebenarnya mencerminkan diri yang belum redha.

Satu petua yang akak boleh bagi, cuba cari buku ttg syurga..Bila adik tahu betapa besar dan indahnya ganjaran syurga itu, adik akan cuba dan cuba untuk sentiasa berbahagia dengan kerja Allah..:)